1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

تمیز کردن لوله های پشت یخچال و فریزر

365 بازدید
تمیز کردن لوله های پشت یخچال و فریزر

در پشت یخچال و فریزر، لوله هایی قرار گرفته است که همان رادیاتور یا کندانسور است که وظیفه خنک کردن هوای داخل یخچال و فریزر، بر عهده این قسمت است لذا در صورتی که بر روی این قسمت گرد و غبار زیادی بنشیند باعث می شود که فشار زیادی به این قسمت برای خنک کردن فضای داخلی وارد شود به همین دلیل باید هر چند وقت یکبار این قسمت را تمیز نمود. برای این منظور باید بر طبق مراحل زیر عمل نمود:

1-   ابتدا باید جریان برق را از یخچال قطع کنید. دو شاخه را از پریز برق کشیده و یخچال را به سمت جلو حرکت دهید زیرا لوله های رادیاتور در پشت یخچال قرار دارند اما قبل از حرکت دادن یخچال توجه داشته باشید که اگر یخچال فریززر شما دارای آب سرد کن است، لوله ورودی آب را نیز جدا کنید تا آب وارد آب سرد کن نشود.

2-   محل دقیق رادیاتور را بررسی کنید برای مثال در یخچال های قدیمی در پشت بدنه یخچال قرار دارد ولی در یخچال فریزرها در پایین یخچال قرار گرفته است. شما باید به حدی یخچال و فریزر را جلو بیاورید که به خوبی به قسمت پشت یخچال دسترسی داشته باشید تا نخواهید به رادیاتور فشار بیاورید. گاها دیده شده است که افراد در حین همین تمیز نمودن لوله های رادیاتور، به آن آسیب زده و در زمان تعیمر یخچال یا فریزر، تعمیرکار یخچال مجبور است در صورت تعمیر نشدن، رادیاتور را تعویض کند.

3-   حال با جاروبرقی لوله های پشت را تمیز کنید باز هم تاکیید می کنیم که توجه داشته باشید به هیچ عنوان لوله جاروبرقی را به زور در لابلای لوله ها رد نکنید چون حتما لوله ها را خواهید شکست. شما باید این عمل را به آرامی انجام دهید تا گرد و خاک نشسته بر روی آن برداشته شود.

4-   اگر فن یخچال شما هم در دسترس است، آن قسمت را با جاروبرقی تمیز کنید چون فن کمک می کند که هوا به خوبی در رادیاتور جریان داشته باشد.

5-   حال یک برس بردارید و شروع به تمیز کردن لوله ها کنید چون جاروبرقی نمی تواند تمام غبار روی لوله ها را بردارد یک برس نرم را برای این منظور انتخاب نمایید تا سبب زخمی شدن لوله ها نشود می توانید کمی برس خود را نم دار کنید تا بهتر گرد و غبار روی لوله های پشت یخچال و فریزر را بردارد.

6-   یخچال و فریزر خود را با آرامی به سر جای خود بازگردانید و یخچال را به برق وصل کنید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669