1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

روش های افزایش کارایی ماشین ظرفشویی

416 بازدید
روش های افزایش کارایی ماشین ظرفشویی

در بازار برندهای مختلفی از ماشین های ظرفشویی وجود دارد که هر کدام مزایایی نسبت به دیگری دارند و همین امر سبب می شود که افراد برای خرید، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. اما نکته مهم در مورد ماشین های ظرفشویی این است که عملکرد و کارایی این وسیله به دو عامل بستگی دارد:

1-   نحوه طراحی و ساخت توسط کارخانه

2-   نحوه استفاده از آن

مورد اول تحت کنترل هیچ از یک ما نیست زیرا امری است که در کارخانجات صورت می گیرد لذا از همان ابتدا باید برند مناسبی خریداری شود. اما در مورد دوم، همه چیز تحت کنترل ما است. لذا با انجام اموری در زمینه استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی و کمک به کاهش مصرف انرژی، می توانیم شاهد حداکثر عملکرد و کارایی از این وسیله باشیم:

1-   میزان ظروف در ماشین ظرفشویی را متناسب با حجم آن تنظیم کنید نه بیشتر. در این صورت ماشین ظرفشویی به بهترین شکل ممکن و با مصرف انرژی کمتر، می تواند ظروف را شست و شو دهد.

2-   ماشین ظرفشویی نیز همانند سایر وسایل کثیف خواهد شد لذا هر از گاهی، تمیز کردن ماشین ظرفشویی را با دقت انجام دهید. این تمیز کردن شامل نظافت محفظه داخلی و تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی می گردد.

3-   اگر قصد سفر دارید و می دانید که برای چند روز در منزل نخواهید بود، پس نه تنها دو شاخه برق ماشین ظرفشویی را از پریزر برق بکشید بلکه شیر آب ورودی را هم ببندید.

4-   نوع برنامه شست و شو را متناسب با میزان کثیفی ظروف تنظیم نمایید. زیرا هر چه برنامه ای با سطح بالاتر انتخاب شود، میزان مصرف انرژی هم بالاتر می رود لذا در انتخاب نوع برنامه دقت داشته باشید تا هم عملکرد دستگاه بهینه باشد و هم مصرف انرژی کم شود.

5-   در ساعاتی از شبانه روز اقدام به روشن نمودن و استفاده از ماشین ظرفشویی نمایید که وسایل برقی کمتری روشن است با این کار، فشار زیادی به کنتور برق وارد نمی شود و از طرفی قبض برق شما به طور ناگهانی زیاد نخواهد شد.

6-   توصیه می کنیم که ماشین ظرفشویی را نزدیک لوازم گرم منزل همانند اجاق گاز نگذارید زیرا این وسیله در حال کار، با افزایش دما روبرو می شود و اگر این افزایش دما از محیط هم به آن اعمال گردد، موتور وسیله به شدت داغ کرده و احتمال سوختن و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669