1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

اصول راه اندازی یخچال و فریزر

501 بازدید
اصول راه اندازی یخچال و فریزر

زمانی که شما یک یخچال یا فریزر را خریداری می کنید، پس از انتقال به منزل و تمیز کردن آن، باید یخچال یا فریزر را به برق وصل کنید. نمایندگی های یخچال و فریزر در زمان خرید به شما توصیه هایی را در این مورد خواهند داشت و مهمترین آن، واگذاری عمل راه اندازی به خودشان است زیرا در این صورت اگر در زمان نصب و راه اندازی، مشکلی پیش بیاید، هزینه تعویض یا تعمیر یخچال و فریزر بر عهده خودشان خواهد بود. در کل در زمان راه اندازی این وسایل باید به چند نکته توجه داشت:

1-   به هیچ عنوان در زمان انتقال یخچال و فریزر، کارتن آن را جدا نکنید تا در طول جابجایی بر روی بدنه خش نیافتد.

2-   یخچال و فریزر را در همان ابتدا در محلی قرار دهید که قرار است در همان محل راه اندازی شود زیرا حداقل تا 2 ساعت پس از مستقر شدن، نباید یخچال یا فریزر را به برق وصل نمود به خاطر این که مایعات سرد کننده در داخل لوله های یخچال جابجا شده اند و باید زمان کافی وجود داشته باشد تا این مایعات به سر جای خود باز گردند. در نتیجه باید زمان برای این منظور به اندازه کافی وجود داشته باشد.

3-   به هیچ عنوان دو شاخه برق را مستقیما به پریز نزنید زیرا ممکن است ولتاژ برق کم و زیاد شده و منجر به سوختن موتور یخچال شود. به همین منظور از محافظ های مخصوص یخچال و فریزر استفاده نمایید.

4-   همان گونه که گفتیم در زمان راه اندازی و روشن کردن یخچال و فریزر، از نمایندگی های یخچال و فریزر برند خریداری شده بخواهید که افرادی را برای این منظور اعزام کنند تا در صورت خراب بودن یخچال و فریزر، بتوانید آن را تعویض کنید.

5-   یخچال و فریزر خود را تراز کنید و از همان ابتدا تست کنید که لقی وجود نداشته باشد. تراز نبودن یخچال و فریزر باعث می شود که فشار زیادی به موتور وارد شود.

6-   قبل از این که یخچال و فریزر جدید خود را به برق وصل کنید باید فضای داخلی و بدنه آن را تمیز کنید که برای این منظور بهترین راه، استفاده از محلول آب و جوش شیرین است. جوش شیرین همانند یک لایه روی فضای داخلی مانده و از بوگیر شدن آن جلوگیری می کند.

7-   سعی کنید که حداقل تا هفته اول، بار یخچال و فریزر را زیاد نکنید تا به قول معروف، آب بندی شود. اگر از همان ابتدا بار یخچال زیاد باشد چون موتور تا به حال هیچ فعالیتی نداشته است، تحت فشار زیاد قرار می گیرد و ممکن است خراب شود و مسلما تعمیر یخچال و فریزر جدید اصلا خوشایند نیست.

8-   همانند همه وسایل برقی، در مورد یخچال و فریزر باید قبل از هر چه، دفترچه راهنما را کامل مطالعه نمایید تا اگر نکته خاصی در مورد این برند وجود دارد، رعایت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669