1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

1449 بازدید
رفع بوی بد ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به دلیل این که محیطی مرطوب است و می توان از انواع پودرهای لباسشویی استفاده نمود، به همین دلیل امکان بو گرفتن آن وجود دارد. معضلی که برخی از افراد در منزل با آن روبرو هستند این است که به حدی ماشین لباسشویی بو گرفته است که پس از هر بار شستن لباس، لباس ها بوی ماشین لباسشویی را به خود می گیرند و این مسئله آزاردهنده است. به همین دلیل در این مقاله ما قصد داریم به بررسی روش ها و راه حل هایی بپردازیم که به کمک آن ها می توان از شر بوی بد ماشین لباسشویی راحت شد:

1-   اول از همه به این مطلب اشاره می کنیم که پس از هر بار اتمام شست و شو، اقدام به تمیز کردن ماشین لباسشویی نماید و به خصوص این که دیگ یا محفظه داخلی ماشین لباسشویی را با دستمال تمیز، خشک نمایید و کمی درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا بوی پودر لباسشویی خارج شود.

2-   ممکن است که بر نوار لاستیکی درب ماشین لباسشویی کپک دیده شود. برای رفع این مشکل کمی مایع سفید کننده را روی کپک بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا مایع سفید کننده خورد کپک برود و سپس با دستمال کپک را بردارید و در نهایت با یک دستمال تمیز دیگر، این نوار لاستیکی را تمیز کنید.

3-   برای رفع بوی داخل محفظه می توان از محلول آب و سرکه استفاده نمود. به این صورت که یک پیمانه آب گرم را با یک چهارم سرکه مخلوط نموده و داخل دیگی بریزد. حال کمی صبر کنید و سپس با یک دستمال تمیز نم دار، داخل دیگ را تمیز کنید.

4-   یک روس دیگر برای رفع بوی داخل ماشین لباسشویی و همچنین ضدعفونی کردن آن، این است که کمی سرکه داخل جاپودری ربیزید و سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید تا برنامه شست و شو را انجام دهد با این کار هم بوی ماشین رفع می گردد و هم ماشین لباسشویی ضدعفونی می گردد.

5-   برخی از افراد پیشنهاد می کنند که از جوش شیرین استفاده کنند. برای این منظور می توان بر روی یک دستمال تمیز، کمی سرکه بریزید و سپس به آن جوش شیرین را اضافه کنید سپس با دستمال، داخل دیگ ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

6-   روش دیگر این است که نصف پیمانه جوش شیرین را داخل جاپودری بریزید و برنامه شست و شوی ماشین لباسشویی را بدون لباس، فعال کنید تا جوش شیرین داخل دیگ پخش شده و بوی آن را بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669