1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

نحوه عملکرد ماشین های ظرفشویی

391 بازدید
نحوه عملکرد ماشین های ظرفشویی

شستن ظروف کثیف منزل توسط ماشین های ظرفشویی، برای خانم های شاغل که پس از آمدن از سر کار، باید ساعت ها مشغول نظافت و امور خانه باشند، یک کمک بسیار بزرگ است که باعث می شود خانم ها دغدغه کمتری داشته باشند. ماشین ظرفشویی یک وسیله اتوماتیک است که کافی است شما ظروف کثیف که باقی مانده غذا از روی آن برداشته شده است را داخل آن قرار داده و وسیله را روشن نمایید. ماشین ظرفشویی به صورت اتوماتیک ظرف ها را شسته و پس از اتمام کار، می توانید ظروف تمیز را از داخل آن خارج نماید.

اما شاید یک سوال برای همه به خصوص خانم ها که به نظافت و تمیزی حساسیت بیشتری دارند پیش بیاید که این ماشین ظرفشویی چطور عمل می کند و آیا در شستن ظروف، نهایت دقت در شست و شو انجام می گیرد یا خیر. ما در این مقاله با بررسی نحوه عملکرد ماشین های ظرفشویی، به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

ماشین های ظرفشویی چگونه کار می کنند

1-   ابتدا داخل ماشین ظرفشویی پر از آب می شود.

در ماشین های ظرفشویی یک شیر ورود آب، یک شیر خروج و یک پمپ تعبیه شده است که پس از روشن شدن دستگاه، ابتدا شیر ورود فعال شده و تا زمانی که حوضچه داخلی را پر از آب کند، این شیر باز می ماند.

2-   در مرحله بعد، آب با فشار به ظروف پاشیده می شود.

برای این منظور ابتدا آب باید با فشار زیاد به سمت بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی هدایت شود تا با فشار به ظروف برخورد کند. لذا اولین عملکرد پمپ، در این جا است که روشن شده و آب را با فشار به سمت بازوها هدایت می کند.

3-   آب کثیف ناشی از شست و شو، تخلیه می شود.

دومین فعالیت پمپ، در این بخش است که منجر به تخلیه آب کثیف می گردد که این آب از طریق لوله خروجی به فاضلاب هدایت می شود.

4-   پس از شستن ظروف، نوبت به آبکشی آن ها می رسد.

در این قسمت نیز مجددا با فعال شدن پمپ، آب با فشار به سمت بازوهای آب پاش آمده و به ظروف پاشیده می شود ولی در این مرحله، ماده شوینده وجود ندارد.

5-   آب ناشی از آبکشی مجددا تخلیه می گردد.

6-   در نهایت، ظروف باید خشک شوند.

برای این منظور، داخل ماشین ظرفشویی باید هوای گرم تولید شود. در زیر حوضچه ماشین ظرفشویی، المنت هایی وجود دارد که در داخل محفظه، هوای گرم تولید نموده و منجر به خشک شدن ظروف می گردد. البته این مرحله اختیاری است یعنی شما می توانید برنامه را به گونه ای تنظیم کنید که پس از اتمام آبکشی و تخلیه آب، ماشین ظرفشویی خاموش شده و خشک شدن ظروف به صورت خود به خود باشد.

نکته:

ماشین های ظرفشویی دارای حس گرهایی هستند که دما را در هر مرحله کنترل می کنند در نتیجه مانع از افزایش بیش از حد دما و آسیب به ظروف می گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669