1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات دوو

نکات مهم در کاهش مصرف برق یخچال و فریزر

453 بازدید
نکات مهم در کاهش مصرف برق یخچال و فریزر

در زمان خرید یخچال یا فریزر، شما باید به نکاتی توجه داشته باشید تا خرید شما مناسب و بهترین باشد. اما دقت، تنها در زمان خرید کافی نیست بلکه در مدت زمانی که شما در منزل خود از آن یخچال و فریزر نگهداری می کنید نیز باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا آسیبی به آن ها وارد نشده و شما به بهترین نحو بتوانید از خرید خود استفاده کنید. البته نمایندگی های یخچال و فریزر، پس از خرید به شما نکاتی را برای مراقبت ارائه می کنند که این نکات کلی و بیشتر فنی هستند و شما باید تمام جوانب نگهداری از این وسایل را در نظر بگیرید. یکی از این موارد مهم، رعایت نکاتی است که سبب کاهش مصرف برق توسط یخچال و فریزر می گردد زیرا این وسایل، در گروه وسایل پر مصرف در خانه به حساب می آیند. راهکارهایی که برای این منظور پیشنهاد می شوند عبارتند از:

1-   یخچال و فریزر خود را در محل خنک و به دور از گرما و نور خورشید نگه دارید زیرا هر چه دمای محیط بیشتر شود، مصرف برق یخچال و فریزر برای خنک کردن فضای داخلی بیشتر خواهد شد.

2-   اجازه ندهید که یخچال یا فریزرتان بیش از حد کثیف شوند به خصوص اگر برفک زیادی تشکیل شده است حتما آن ها را تمیز کنید. حتی وجود گرد و خاک روی رادیاتور سبب فشار زیاد به آن برای مصرف برق و در نتیجه مصرف زیاد برق می گردد.

3-   قبل از این که به سراغ یخچال یا فریزر بروید، ابتدا تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی می خواهید و درب را زیاد باز نگذارید حتی اگر قصد دارید موادی را داخل یخچال یا فریزر بگذارید، آن ها در نزدیک ترین قسمت به یخچال قرار دهید تا برای انتقال، درب یخچال زیاد باز نماند زیرا با این کار هوای گرم زیادی وارد یخچال و فریزر می شود و در نتیجه موتور باید بیشتر کار کند تا مجددا این هوا را خنک کند پس مصرف برق بالا می رود.

4-   اگر مواد غذایی داخل فریزر یخ زده اند و برفک زیادی دارند، این برفک ها را از روی مواد بردارید با این کار سرمایی که از ماده منجمد شده آزاد می شود، داخل فریزر را خنک می کند پس میزان فعالیت موتور و در نتیجه مصرف برق کم می شود.

5-   اطراف یخچال یا فریزر از همه جوانب باید حداقل 20 سانتیمتر باز باشر لذا به هیچ عنوان یخچال و فریزر را به هم نچسبانید و یا نزدیک به وسایل دیگر قرار ندهید زیرا هوا به خوبی در اطراف بدنه جریان پیدا نمی کند و منجر به گرم شدن محیط اطراف می گردد لذا موتور یخچال یا فریزر باید بیشتر کار کند تا هوای داخل را خنک تر نماید در این صورت احتمال سوختگی و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر هم زیاد خواهد شد.

6-   محل قرار گرفتن یخچال و فریزر باید کاملا تراز باشد تا فشار زیادی به موتور وارد نشود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669